آخرین اخبار
۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۴
سدان جدید کرمان موتور به بازار آمد | معرفی کی ام سی ایگل با مشخصات فنی
بازدید:۶۶۵۳
به تازگی کاتالوگ سدان جدید کرمان موتور یا همان کی ام سی ایگل منتشر شده که نشان می دهد اولین محصول ملی این شرکت به زودی به بازار می آید.
کد خبر : ۹۸۳۸۴

کی ام سی ایگل اولین سدان ملی کرمان موتور است که شرکت کرمان موتور برنامه های گسترده ای را برای این خودرو تدارک دیده است. این خودرو در حقیقت همان جک J4 است که قبلا توسط خود شرکت کرمان موتور به عنوان یک سدان اقتصادی کم استهلاک به فروش می رسید اما بعد ها، این شرکت پلتفرم جک J4 را خرید و طراحی آن را به دست حسین وفایی سپرد و این گونه بود که KMC ایگل متولد شد.

 

اکنون بعد از مدت ها کاتالوگ این خودرو منتشر شده و بر روی وبسایت این شرکت قرار گرفته و مشخصات و امکانات این خودرو مشخص شده است. با انتشار کاتالوگ رسمی KMC Eagle توسط کرمان موتور، احتمال می رود به زودی شاهد حضور این خودرو در جاده های کشور باشیم. در ادامه بررسی مختصری از کی ام سی ایگل خواهیم داشت و نگاهی به مشخصات و امکانات این سدان خواهیم انداخت.

 

سدان ملی کرمان موتور از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی مجهز به سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ ها بهره می برد که نهایت قدرت ۱۰۴ اسب بخار و گشتاور نهایی ۱۳۷ نیوتن متر را از طریق جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخ های جلو منتقل می کند. مسلما با توجه به اعداد و ارقام اعلام شده نمی توان انتظار شتاب بالایی از این خودرو داشت. شتاب صفر تا صد این خودرو حدودا ۱۴ ثانیه است که عدد چندان بالایی نیست.

 


مصرف سوخت میانگین سدان جدید کرمان موتور به ازای هر صد کیلومتر حدودا ۷ لیتر است و این بدین معنا است که با سدانی به نسبت کم مصرف روبرو هستیم.

 

به طور کلی این خودرو نسبت به جک جی ۴ طراحی اسپرت تر و جوان پسندانه تری دارد. استفاده از خطوط کرومی نسبتا عریض در نمای جلو این خودرو جلوه خوبی را به این خودرو داده و تغییر گرافیک چراغ های عقب و همچنین تغییر فرم سپر عقب، چهره اسپرتی را به این خودرو داده است. اما در کی ام سی ایگل تغییرات زیادی را نسبت به جک J4 نمی بینیم و عمده تغییرات این بخش مربوط به دیزاین رینگ های آلومینیومی این خودرو است.

 

کی ام سی ایگل سطح امکانات قابل قبولی را ارائه می دهد. دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو، سامانه کنترل پایداری، کروز کنترل، فناوری LED چراغ ها، سنسور نور، دیلایت، کامپیوتر سفری، گرم کن آینه های جانبی، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، و… از امکانات این خودرو به شمار می رود.

 


در ادامه این مطلب به تغییراتی که مهندسان شرکت کرمان موتور روی خودروی جک J۴ انجام داده‌اند، می‌پردازیم.

با وجود یکسان بودن پلتفرم دو خودرو، ایگل را می‌توان نسخه فیس لیفت شده جک J۴ به‌حساب آورد. هر دو خودرو در تمای نما‌ها دارای شمای نسبتا یکسانی هستند؛ اما تغییرات در هر سمت خودرو ایگل وجود دارد که این محصول را به خودرویی جذاب و جوان‌پسند تبدیل کرده است.

بازطراحی چهره جک J۴ توسط مهندسان ایرانی سبب شده تا نمای ساده و زمخت این خودرو تغییر کند و ظاهر بیش از حد ساده این محصول به‌مراتب بهتر شود. برای طراحی چراغ‌های نمای جلویی ایگل، از خودرو جک J۷ الهام گرفته شده است. چراغ‌ها در ایگل به‌صورت کشیده طراحی شده و در جلوپنجره خودرو شاهد کروم‌کاری‌های متعدد هستیم. کروم‌کاری‌ها در این محصول به‌صورت لانه زنبوری نبوده و دارای طراحی کشیده هستند و چراغ‌های جانبی خودرو را به یک‌دیگر مرتبط می‌سازند.

طراحی نمای عقب خودرو نیز مدرن‌تر شده و شاهد طراحی به‌روزتری هستیم. البته مهندسان کرمان موتور، طراحی چراغ‌های عقب این خودرو را تغییر نداده‌اند و تنها گرافیک داخلی چراغ‌ها دستخوش تغییرات شده است.

تفاوت‌های ایجاد شده در کابین خودرو ایگل، به دو مورد بسیار ساده محدود می‌شود. اولین تغییر مربوط به برداشته شدن لوگوی جک از روی غربیلک فرمان و جایگزین شدن آن با لوگوی KMC می‌شود و مورد دوم به اضافه شدن تریم دو رنگ رودری‌ها و صندلی محدود می‌شود.

در واقع در بازطراحی جک J۴ تغییر خاصی در کابین این محصول نیفتاده و شاهد همان طراحی گذشته هستیم. در بخش میانی داشبورد شاهد کرو‌م‌کاری U شکل هستیم که مانیتور و دریچه‌های میانی سیستم تهویه را در خود جای داده است. در بخش پایینی این قسمت هم شاهد دکمه‌های کنترلی سیستم تهویه نیمه اتومات این خودرو هستیم.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها